Frida

Presentation av Frida:

"Jag heter Frida Ingerhage och bor just nu i Hjo tillsammans med min familj. Jag är 18 år, men fyller 19 i år, fyller i december. Jag har precis tagit studenten och nu ska jag vila upp mig i ett par veckor innan min busvalp kommer hit, som jag sedan ska ta med mig till Karlstad dit jag flyttar för att plugga till lärare för grundskolans tidigare del. Jag har alltid älskat hundar, fast har endast haft en hund som bott hos mig - en collie. Fast då var jag ganska liten så jag kommeri nte ihåg så mycket av det, men jag har alltid haft hundar runt omkring mig ändå. Min morbror har tidigare haft en Golden Retriver som tyvärr dog förra året, och jag har även varit hundvakt åt så många hundar jag har kunnat. Jag har velat ha hund länge, men det har inte passat sig så bra tidigare eftersom jag gick i skolan i Skövde och bodde i Hjo och jag skulle helt enkelt inte hinna hem i tid, men nu när jag ska flytta och inte kommer ha långt till skolan så skyndade jag mig så fort som jag kunde att skaffa en hund. Rasen shetland sheepdog hade jag redan valt eftersom jag tycker att storleken passar bra och jag har planerat att eventuellt träna lite agility och lydnad och vet att rasen passar bra till det. Jag behöver verkligen en hund som kommer och rör om lite i mitt annars ganska vardagliga liv - jag är också ganska sällskapssjuk av mig och hatar att vara ensam därför passar det bra att ha en hund som (iallafall nästan) alltid är där. Till Karlstad kommer jag att flytta med min pojkvän så jag är inte helt ensam med ansvaret heller.
Jag ser fram emot en underbar studentid tillsammans med min hund som jag också hoppas kan få mig att börja motionera mera!"

Att ha hund under studietiden vet jag av erfarenhet går jättebra. Det går att lägga mycket tid på hunden, eftersom man panerar mycket av skolarbetet själv. Och under tentaperioder finns det inget som är så uppiggande som en promenad med vovven. Ni kommer trivas jättebra ihop tror jag =) Tack för presentationen! /Caroline

Kommentarer
Postat av: Viktoria

Lycka till Frida!

Postat av: Cecilia

Ja det ska bli kul att se resultatet av plåtningen :)



Jaså, ingen piercing i hela stan?! Skumt. Jag tror jag har sett på smyckesbutiken som ligger under terassen i alla fall. Där vid stora torget, men kanske inte då. Hoppas det inte växte igen i alla fall.



Allt bra annars då?

2009-06-14 @ 15:01:43
URL: http://ceciliar.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Okej, vilken tur :)



Jo allt är helt okej här också.



Kram!

2009-06-15 @ 16:11:13
URL: http://ceciliar.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Åh vad snäll du är som har länkat min butik! :D

2009-06-15 @ 20:34:40
URL: http://ceciliar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se